On line

Sunday, June 19, 2011

candat SOTONG..

Perjalanan menuju kelaut dalam..
Laut bergelora..

Huhh.. best bile candat dicapai oleh
"Si Lembut"

Anak2 menunggu di Pengkalan
menanti Rezki yang dibawa pulang






Pengalaman yang sukar di cari.. Huhh.. best.
Jum bercandat sambil BERCANDA..

Pengkalan Batin, Seberang Takir Kuala Terengganu,18 JUN 2011 Sabtu. Pagi lagi aku dah bersiap nak ke laut dengan ayah mertua aku ( ayah Ana ). Tetibe je along keluar dari bilik, Faris nak ikut ke laut.. Bawak jee laahh. 3 gernerasi.. menantu aku.. aku, menantu ayah aku..ayah mertua aku.. huhh... payah nah tafsir. Bertolak kul 9 pg.. Mule2 dapat Faris.. Dalam video nie adalah sotong yang kedua.. Lepas 3 jam dibuai gelombang... Faris dah mule mabuk laut..sian pulak.. muntah, mak oii keluo habis isi perut..hehee.
Kali nie xlah berapa banyak dapat.. dekat 10 kilo jee.. ok laa tu Alhamdulullah. Balik terus siang and goreng celup tepung.. waww manis gilerr. Semua resepi sotong dipraktikkan oleh ketige2 chef. Aku jung makan jee.. Utk pengetahuan kaw org sotong akan banyak di Laut Terengganu sekitar bulan 5 ke bulan 7 setiap tahun. Tapi sotong atas darat tuu x kire bulan.. ade sokmoo.. hehe..jangan mara rrrr...




Walaupun mabuk laut.. Tapiii...
Tangan masih berfungsi untuk bercandat.. hehe

0 comments:

MSJ ANDA

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP