On line

Sunday, May 1, 2011

FAMILY DAY DI SEKAYU KUALA BERANG

Huhhh... 3 Buah kereta baru muat untuk semua
anak beranak berangkat ke Sekayu

Sama tolong menolong angkat barang
ke tapak perkhemahan

Bakar ayam, ikan, sotong, udang, soses, dan
macam2 lagi best...

Sejuk air...

Potong kek... Sambutan aku menerima anugerah cemerlang
dan haru jadi anak, menantu dan tunang anak ku
tarikh dekat2.. jikat sikek hehe..

Kuala Berang, Sekayu 26 April 2011, Selasa. Perancangan dibuat lebih awal, dua minggu sebelum. Kami Sha, Ju , Ana dan Aku bermesyuarat menyenaraikan barang2 yang nak masak dan hemper2.. mcm2 jadah nye. Tapi bila perlaksanaannye budget jadi dua kali ganda.. Huuhh reboohh tokey.. Tp xper asal bahagia. Pagi Ahad hantar borang cuti. GB kata wawk ade kursus Selasa hingga Khamis.. Ape lagi terbeliak mate aku terkejut.. Aku kata.. kursus ke ape kee.. aku tetap nak cuti.. Nak xnak GB terpaksa meluluskan dengan berat tangan menyain borang cuti aku..
Seawal pukul 8 semua org dah ready. Tapi mak2 3 org tu xawal dah kerana dia org xtidur semalaman. Itu ini.. Itu ini... pukul 9.30 jugak bertolak. Singgah Pasar Kuala Berang beli ikan fresh. Sampai kat pukul 10.30 pg. Kita org sama2 wak turun barang. Pasang khemah.. Hidupkan api untuk bakar ayam. Makan2.. mandi2.. Huhh heppy sangat.. menantu dan bakal menantu aku rupenye spoting orgnye.
Aktiviti permainan ade jugak.. Bagi aktiviti menyelam paling lama.. Ayah no 1. Kupas epal Ana no 1, Ju no 2, Sha no 3. Anak dari umur 2 hingga 12 thn lumba kaki gajah mengikut umur. Aktiviti tambahan makan epal dalam bakul. Faris 1, Syafiq 2, Shahril no 3 dan Iwan no 4. Semua dapat hadiah hemper kecuali hadiah mak2 hadiah duit. Tempat 1 - RM10, Kedua RM5, Ketiga 3, Keempat RM2, Kelima RM1.
Lepas tu lak potong kek tahniah anugerah kecemerlangan dan harijadi ( Faris, Syahril dan Najmi ). Potong sama2. Hadiah harijadi baju. Aku dapat kasut sukan dan set (kichen dan pen). Kat kitchen ade tulis Guru Yang Dihormati. Terima kasih laa.. wt susah2 je. Rasa dihargai dan terima kasih kepada semua isteri2ku dan anak2.
Lepas tu ujan lebat sangat.. rede skek kami pun balik. Sampai umah pukul 8 malam. Esok kene gi kursus pulak di Merang... Aku ucapkan berbanyak2 tksh kepada semua dan aku sayang semua.. sayang sangat2.

0 comments:

MSJ ANDA

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP