On line

Sunday, February 19, 2012

JU Masuk U

Bangga....


Kali pertama menjejakkan kaki ke Universiti...
 
Kedah, UUM Sintok 18 Febuari 2012 Sabtu.  Isteriku Ju mendapat peluang melanjutkan pelajaran di UUM Sintok Kedah, namun pembelajaran bulanan di UNIZA Terengganu. Pendaftaran di UUM Sintok, dan perjalanan yang jauh... Huhh tekan2 xsampai2. Jauh giler. Aku bertolak pagi Jumaat dan singgah amik ayah mertua aku di Pak Kancil ( Bidan Terjun) siap terus gi. Sampai di Peneng umah biras aku Jan duk semalaman, pagi esok tu mintak di plankan lebih kurang aku pun berdesuuup gi. Aduuhhh jauhnye sintok nie weehh.. mungkin sebab tak biasa kut. Dari Peneng ke Sintok lebih kurang 1jam setengah. Lepas Ju daftar pukul 10 pagi, ade taklimat lak..aku dan ayah mertua aku lepak kat masjid kampung tradisi Changloon. Jam 5 .30 ptg aku balik ke Peneng. Pagi esok tu Ahad, xlarat sangat aku..amik MC. Tengahari gi ke Jeti cari buah jeruk.. lebih kurang 12.30 bertolak balik. Sampai di Pak Kancil pukul 7 ptg. Aku ucap tahniah dan semoga Allah beri ketabahan hati dalam meneruskan perjuangan yang baru bermula...


0 comments:

MSJ ANDA

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP