On line

Monday, February 6, 2012

Tak Mustahil Bagi Allah


Melaka 5 Febuari 2012 Aku balik Melaka dengan Sha dan adik Mardhiyah. Sepatutnya akau balik minggu satu lagi 10 hb Febuari (anak mak saudara sha kawin )tapi aku balik awal kerana kakak ku buat kenduri kesyukuran kerana suaminya (Yusuf) naik pangkat dan adik perempuanku (Ina) dan suaminya (Zabidi) akan menunaikan ibadat umrah bulan April nanti. Aku pulak ambil kesempatan nie untuk bagi tahu dan menjemput ahli keluarga untuk turut serta dalam majlis perkahwinan anak ku nanti (9 Mac 2012 )
 Kuasa Allah mengetasi segalanya apabila barang kepunyaan ibuku (barang kemas dan duit tunai) yang hilang di rumah abgku (abg dek) telah dijumpai dalam laci bilik sembayang. Pada hal menurut Ibuku laci tu memang selalu dibukanya. Hilang tempat lain boleh ada semula kat rumah sendiri..Seolah2 atau memang begitu, Allah ubah dari tempat sipencuri kepada empunya barang...Masyaallah. Hebat Allah Taala.
                  Dalam ucapan tu Mak dan Ayah tak putus menyebut kebesaran Allah dan bersyukur atas nikmat kurniaanNya. Mak bile jumpe je terus buat syujud syukur tanda terima kepada Allah s.w.t. Juga mak tidak
ketinggalan mengucapkan terima kasih kepada anak2 dan cucu2 yang telah mendoakan sehingga dikembalikan Allah barang yang hilang tersebut. Dikesempatan itu Ayah bagi ruang pada ku untuk menjemput angah yang akan berkahwin bulan depan nie.
Antara yang aku bentangkan ialah berkenaan dengan tarikh dan makanan yang akan di buat semasa perkahwinan itu nanti. Cadangan aku ialah masak nasi minyak , dalca, ayam masak merah, acar dan lain2. Tarikh yang menyebabkan kebanyakkan keluargaku tak dapat menghadirkan diri. Kak Aisyah ( ada kursus), Abg Nuar x kata ape2. Abg Dek (amik budak sekolah) pasal ari Jumaat tu sekolah di Pantai Barat masih lagi sekolah. Ema ( Taska ). Akak (ikut je)dan Abg Usup (masih sekolah lagi), Ina dan Zabidi ( xda cuti kerana amik cuti dah untuk umrah nanti), Anak2 buah di Universiti semua angkat tangan xleh.. Aku yakin alasan yang diberikan bukanlah direka2 untuk xgi rumah aku, tapi memang xleh elak. Nak wat mcmana. Hari yang dipilih xkena..Bila tiba giliran Abag sulung ku (ABG SEKOLAH) orang tanye.. awak ade cuti tak?? Dia jawab selambe..Utamakan Din..Utamakan Keluarga Kita..Aku yang duduk dekat dgn dia. Abg Sekolah Ulang 3 kali perkataan yang sama.. Aku terharu dengan kata2nye yang pendek tapi penuh makna.
  
 Abang Sekolah..Patut laa dia jadi ketua dalam
adik beradikku..





0 comments:

MSJ ANDA

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP